יום חמישי, 17 באוקטובר 2013

עוד מעט נהפוך לשעון מגניב - פרויקט Big Ben חלק א'


כבר היתה לי חבילה של לדים מ- dealextreme, וצריך להגיע max7219, לא נעשה איתם משהו יפה?

כן.



אז התחלתי להלחים את הלדים ללוח. תוך כדי תנועה החלטתי פשוט לעשות שעון, אבל עם טוויסטים:

  • שימוש באפקטים שונים, כגון fade-out ו- fade-in, ריצה של לדים סביב הספרות, וכו', כך שצפייה בשעון תהיה קצת יותר מעניינת.
  • נוסיף כפתורים, למשל לחיצה על כפתור תראה את הטמפרטורה כרגע בחוץ או משהו כזה.
  • טיימר אולי? שעון מעורר? אפשר לחבר לוח ספרות שפירקתי מטלפון - רק נשאר לי לפענח איך משתמשים בו.
  • יש לי גם 10 לדים RGB שצריכים להגיע, אולי נשתמש בהם בנקודתיים בין הספרות?
  • אני אשמח לשמוע בתגובות עוד רעיונות.
את הלדים סידרתי כתצוגת 7 מקטעים, כשכל מקטע עשוי מ- 4 לדים בשורה.
את האפקטים אפשר לממש בעזרת ה- max7219 (קניתי 5 כאלה ב- 10 ש"ח באיביי). השבב יודע לתפעל מטריצה של עד 8 על 8 לדים, וכולל גם מפענח לתצוגת 7 מקטעים, כלומר אפשר לחבר אותו ישירות לתצוגה שכזו (קתודה משותפת) ופשוט לומר לו איזה מספר להציג, בין 1 ל-8 ספרות. יש לו גם אופציה לשלוט על העוצמה של התאורה (סוג של נגד דיגיטלי פנימי). בקיצור - אפשר ליצור הרבה התנהגויות שונות ומשונות לתצוגה איתו.

כמובן שמאחורי השעון יהיה רספברי פיי שייתפעל אותו. אני אצטרך לכתוב קוד שיידבר עם ה- max7219. יש קודים כאלו ברשת אבל כתובים בפייתון. אני אישית מעדיף לעבוד ב- Java, אז אולי ייצא מזה קוד פתוח לטובת הקהילה.
נ.ב.
היו אמורים להיות 100 לדים בחבילה, אבל היו בה רק 80. בכל מקרה, אני אצטרך 4לדים*7מקטעים*4ספרות = 112 לדים, אז אני צריך למצוא עוד כ-40. הבעיה היא למצוא לדים זהים. יש למישהו חבילה זהה שהוא הזמין מ dealextreme?...

נ.ב.נ.
נכוויתי. כבר שנים שלא נכוויתי מהמלחם. אם הייתי מנתח היו אומרים לי לצאת לפנסיה או ללמד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה